X

Denna webbplats använder cookies. Din fortsatta användning av webbplatsen innebär att du godkänner detta. Mer information »

Oberoende Herbalife Medlemmen:

Man som äter ett snacks medan han kör bil och pratar i telefon

Vill du kontrollera vikten, äta nyttigare, bli mer aktiv, få en snyggare kropp? Oavsett vad du har för mål finns det alltid små ovanor som sätter käppar i hjulet.

Framgång innebär inte bara att nå målet utan också att hålla fast vid det. Här kommer några typiska vanor som du bör se upp för.

  1. Du tror att du kan gå ner i vikt utan att motionera

    För att må bra, kontrollera vikten och hålla den måste man motionera regelbundet. Motion hjälper dig att få en snyggare kroppsform genom att definiera musklerna, stödja ämnesomsättningen och ge dig mer energi och uthållighet – och det är dessutom bra för hjärnan!
  2. Du dricker för många kalorier

    Att akta sig för att dricka läsk är bra, men byt inte ut läsken mot fruktjuice. Kom ihåg: juice kan innehålla nästan lika många kalorier som läsk. Juice har visserligen naturligt socker vilket är bättre än sackaros eller sötningsmedel, men läs alltid på etiketten eftersom det ofta finns tillsatt socker och inga fibrer. Ät frukten istället för att dricka den så ofta du kan.
  3. Du tror att alla fetter är onyttiga

    Nyttiga fetter är omättade fetter, speciellt omega 3- och omega 6-fettsyror som finns i fet fisk, nötter och frön. Fett är nödvändigt för att du ska må bra, men se till att inte få i dig för mycket mättade fetter och transfetter.
  4. En diet är en livsstil och inte något temporärt

    Bara för att du har nått din målvikt eller uträttat det du ville betyder inte det att du kan sluta med dieten. Fira framgången för all del, men fall inte tillbaka i dina gamla hjulspår och rutiner. Många människor går ner i vikt men går sen upp lika mycket igen – var inte en av dem!
  5. Småätande utan att veta när du bör säga stopp

    Att äta små regelbundna måltider under dagen är bra, men se till att hålla dem balanserade och tappa inte räkningen på hur mycket du har ätit. Om du jobbar eller pratar med någon medan du äter är det lätt att glömma att sluta äta när du inte längre är hungrig!
  6. 6. Behåll motivationen

    Motivation är en stor del av kunna hålla sig till en kost- eller motionsplan. Få familj och vänner att uppmuntra och peppa dig. Det här är speciellt viktigt när det börjar kännas jobbigt och dina ansträngningar inte verkar ge resultat. Prova att sätta upp påminnelselappar eller bilder som inspirerar dig hemma och i köket för att påminna dig om dina mål och hur mycket du har jobbat för att komma så här långt.

Kom ihåg att det är enklare att bryta vanor än det är att skapa dem. Så få familj och vänner att motivera och stödja dig och fortsätt vara stark och fokuserad – det kommer att löna sig!

< Tillbaka till innehållsförteckning

Näringsnyheter
och artiklar

Anta utmaningen

Ange postnummer, adress eller ort och inom vilken radie du vill att vi ska lete efter WLC viktutmaningar ät dig.

Har du redan pratat med en Herbalife-coach?

DRIVS AV ENABLETM